V2H/V2G
Avec V2H, la voiture peut fournir de l'énergie à la maison, par exemple pendant les heures de pointe, la nuit ou lorsque le soleil ne brille pas. Jusqu'à récemment, l'approche consistait principalement à charger avec le soleil et à décharger dès qu'il se couchait
Cependant, vous pouvez aussi parfaitement charger votre voiture aux moments où l'électricité est la moins chère et la décharger lorsqu'elle est plus chère. Vous pouvez également gagner de l'argent en injectant de l'électricité dans le réseau et, de cette manière, stabiliser le réseau (V2G). Une idée folle ? Pas du tout. Voyez ce que Flexio peut faire avec des batteriesdomestiques et avec les bornes de recharge bidirectionelles.
Renault Mégane e-Tech 2024
Nieuwe generatie zal klaar zijn voor V2G. Opgelet, enkel omvorming op modellen van dezelfde powertrain als R5.
Renault Scénic e-Tech 2024
Nieuwe generatie zal klaar zijn voor V2G. Opgelet, enkel omvorming op modellen van dezelfde powertrain als R5.
Renault 5 e-Tech 2024
Nieuwe generatie zal klaar zijn voor V2G. Zou met ingebouwde omvormer kunnen terugleveren, wellicht pas in de duurdere uitvoeringen. Opgelet: enkel mogelijk met het laadpunt van Renault, Mobilize, en bij het afsluiten van een energiecontract bij The Mobility House.
Polestar 3
V2L en V2G aan boord. V2G verloopt via een ingebouwde omvormer DC/AC die 11 kW kan terugleveren.
Volvo EX90
V2L en V2G aan boord. V2G vermoedelijk via AC indien zelfde platform als Polestar wordt gebruikt.
Polestar 4
V2L en V2G aan boord. V2G verloopt via een ingebouwde omvormer DC/AC die 11 kW kan terugleveren.
Kia EV 6 2025
Momenteel V2L, maar geruchten doen de ronde dat de uitvoering 2025 ook V2G mogelijk zou maken. Dit is nog niet bevestigd.
Kia EV 9 en EV3
Jawel, ook een ingebouwde omvormer. Zou dus kunnen ontladen via een AC-laadpunt en via een DC met ingebouwde omvormer.