Support.
Oplossen.
Technisch probleem? Laat onder een boodschap en we nemen spoedig contact op. Voeg zeker foto's of video toe van de fout (laadpunt, dashboard, app, ...) en beschrijf duidelijk welk probleem zich voordoet en onder welke omstandigheden. We sommen kort nog enkele tips op alvorens je met het formulier aan de slag gaat.
Enkele snelle tips
Forceer heropstart
Schakel de zekering en differentieel van je laadpunt uit, wacht enkele seconden en schakel terug in. Dat lost doorgaans verbindingsproblemen op. Het zal ook een kabel vrijgeven indien nodig.
Bekijk je instellingen
We krijgen dagelijks oproepen van mensen die zeggen dat ze niet kunnen laden. Bij nazicht bleek dan dat het ingesteld stond op enkel laden met overschot (wat niet opstart bij slecht weer) of dat men de piek had begrensd op 2,5 kWh. Kijk dat dus eerst na en pas aan waar nodig.
Overspanningsprobleem
Springt de zekering van je meter? Dan is er een overspanningsprobleem. Heb je loadbalancing en werkt die niet, pas dan de eerste stap toe. Heb je geen loadbalancing? Tracht de wagen of het laadpunt dan aan een lager vermogen in te stellen.
Zeker checken
Wifi-aanpassing
Heb je je wifi aangepast? Dan zal je laadpunt en de loadbalancing niet langer correct werken, tenzij je ook daar de nieuwe instellingen aanpast. Het is dus belangrijk dat je ook daarmee rekening houdt.
De laadpas werkt niet meer
Wellicht is er een verbindingsprobleem met het laadplatform. Schakel alles uit en weer in. Doorgaans herstelt dat de connectie. Kijk ook na of het laadpunt wel is ingesteld met laadpas. Indien dat evenmin iets doet, kan het zijn dat de lezer stuk is.
De wagen en neuter
Er zijn wagens die niet laden zonder neuter. Dus als je laadpunt correct is aangesloten en geconfigureerd en de wagen doet niet op jouw netaansluiting, kijk dan na of je niet 3 x 230V ipv 400V hebt. Het ontbreken van een neuter geeft vaak problemen bij wagens en laadpunten. Bevraag je dus zeker ook eerst bij je dealer.