Watt's Next

Het licht aan met je wagen


Het stond heel lang in de kinderschoenen, maar eindelijk is het zover: de lancering van het eerste commerciële bidirectionele laadpunt (Q3 2021) dat van je wagen een ware thuisbatterij maakt. Met de uitrol van de digitale meter en het nakende capaciteitstarief, is dit de oplossing voor zonnepaneeleigenaars. Ontdek gauw wat bidirectioneel laden voor jou kan betekenen en hoe je je kan registreren om er als eerste van te profiteren.

Opslag zonne- of windenergie

Een bidirectionele paal laadt en ontlaadt je elektrische wagen. In de praktijk gaan je zonnepanelen (of je windmolen) je wagen overdag laden en zal de paal de batterijstroom 's avonds en 's nachts gebruiken om je woning van stroom te voorzien. Via ons systeem, de Wallbox Quasar, wordt laden en ontladen aan max. 7,4 kWh (1 x 230 V, 32 A) uitgevoerd. Deze kan ook worden aangesloten op 400 V, maar dan monofase (3,7 kWh, 16 A, indien je over minder dan 40 A beschikt).

Zelf nog geen zonnepanelen of een windmolen, maar wel interesse in een installatie? We werken met een partner samen die ons ondersteunt bij de uitvoering van de werken. Gebruik het formulier onderaan voor meer info.

Mobiliteit en opslag in 1, vanaf de prijs van een thuisbatterij

Heb je nog geen thuisbatterij en overweeg je een elektrische wagen te kopen, dan is het zeker nuttig om beide te combineren met een Nissan Leaf. De wagen heeft als enige de mogelijkheid om met de Quasar te laden via de Chademo-poort en dat reeds vanaf de eerste generatie.

Je leest het goed, zelfs de eerste generatie Leaf die je tweedehands vanaf € 7000 kan verkrijgen, heeft reeds de technologie aan boord. Je betaalt dus evenveel voor het dubbele van de capaciteit van een thuisbatterij en nog fraaie kilometers voor korte verplaatsingen.

Om je het opzoekwerk te besparen, bevelen we je met plezier een topper uit onze regio aan om je een scherpe prijs aan te bieden voor een tweedehandse of nieuwe Leaf. Gebruik het formulier onderaan. 

Minder afhankelijk van het net

klaar voor piekverbruik

De belasting op piekverbruik komt eraan. Dat betekent concreet dat je best je verbruik zo veel als mogelijk spreidt of opvangt door een buffer die die piek kan afvlakken. Als je zonnepanelen hebt, wil je die stroom dan ook niet in het net injecteren, maar opslaan, zodat de wagen het piekverbruik 's avonds en 's nachts kan opvangen. Je doel? Het net zo weinig mogelijk gebruiken. Op naar het bidirectioneel laden met je batterij op de oprit!

Informatieaanvraag


Laat hieronder vrijblijvend je gegevens achter en we houden je op de hoogte van de pakketten die we de komende weken zullen uitrollen. Wil je als eerste profiteren van deze bidirectionele paal, zet je dan op de lijst door het formulier in te vullen.

Zonnepanelen
Bidirectioneel laadpunt
Nissan Leaf (nieuw of tweedehands)
Nieuwsbrief over jullie test met de Quasar
 
 
 
 
 
 
 
 
Warmtepomp (verwarming en koeling thuis)
Warmtepomp zwembad
Sauna
Jacuzzi
Tuinvijver met zware filterpomp
Ik heb geen grootverbruikers
Andere